Cairo - Reisverslag uit Caïro, Egypte van patrick nederlof - WaarBenJij.nu Cairo - Reisverslag uit Caïro, Egypte van patrick nederlof - WaarBenJij.nu

Cairo

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg patrick

11 Mei 2013 | Egypte, Caïro

Na s o'chtends nog lekker te hebben gezwommen, zijn we s'middags naar het vliegveld van sjarm el sjeik, gereden, en vandaar zijn we naar Caïro gevlogen!
Een vlucht van net een uurtje, dus voordat we er erg in hadden, waren we er al!
Het was al donker ,toen we bij het superdeluxe hotel aankwamen, aan de stad zelf hebben we niets gemist, want wat is dat een zooitje zeg! Het hotel was trouwens helemaal toppie! ,van alle luxe voorzien, badslippertjes, mooi interieur ,een kingsize bed, geweldig, mooi zwembad !
De volgende dag zijn we naar de pyramide, en graftombe van sakara en Ramses geweest , die laatste staat bekend om zijn 120 zonen bij verschillende vrouwen! Ook zijn we nog wezen kijken hoe papier wordt gemaakt van papyrusplant , de verkopers achteraf waren wel zeer opdringerig! Dus we zijn het winkeltje maar uitgevlucht! S'avonds lekker gegeten in een leuk restaurantje, moesten eerst wel een 4 baansweg (officieel , maar in de praktijk 6 banen) zonder zebrapad / stoplicht oversteken!! Ja volgens ons krijg je hier in Egypte je rijbewijs kado bij een pak wasmiddel!!
We hebben ons ook verbaasd over de hoeveelheid straatvuil, het is hier nl een grote stortplaats, ze gooien al hun afval gewoon in een kanaaltje ,en met al hun afval, bedoelen we echt alles! Hebben zelfs een dooie hond zien liggen, verderop waren ze in dat zelfde water in hun zwembroek ,netten aan het plaatsen om vis te vangen!
Vandaag stond op het programma, oa het Egyptisch museum, en de soek ( markt ), maar die Egyptenaren hebben besloten, om weer eens te gaan demonstreren op het tagirplein ( waar het museum aan ligt) !!! Er zijn 3 families gegaan, wij hebben maar besloten om het niet op te zoeken, ze zijn dan wel voor het middaggebed terug, maar je weet maar nooit!
Vanmiddag staat wel de pyramide van cheops op de planning, en laat die nu in de achtertuin van het hotel liggen, dus daar gaan we vanmiddag lopend naar toe!
Het is deze keer wel een lang verhaal geworden, maar het internet laat hier te wensen over!
Morgen weer vliegen naar Nederland !!
Doei doei !

• 11 Mei 2013 - 14:51

Wim En Gerdien Muller:

Hoi familie,Klagen wij wel eens over Rotterdam dat er vuil ligt,tegenover daar valt het hier wel mee.
    Weer heel wat gezien en meegemaakt en mooie fotos.
    Wij wensen jullie een hele goede vlucht en thuis komst.
    Tot ziens
    Wim en Gerdien

• 12 Mei 2013 - 10:06

Rob En Pascale:

Welkom thuis voor zo meteen en (ondanks je mooie reisverslag) zijn we toch heel benieuwd naar jullie live verhalen, de (duizenden?) foto's en ook hoe de kinderen het hebben ervaren!
    Tot binnenkort!
    Rob, Pascale, Yoran en Asliha

• 04 December 2013 - 14:51

Nancy Van Kleef-Groen:

Hoi Patrick,

Ik was op internet aan het zoeken naar familie die ik lang niet heb gezien en kwam jouw dagboek daar tegen. En volgens mij zijn wij familie. Ik zou het leuk vinden om weer contact te hebben.

Groetjes
    Nancy