2ste,pels gescoord! - Reisverslag uit Petra, Jordanië van patrick nederlof - WaarBenJij.nu 2ste,pels gescoord! - Reisverslag uit Petra, Jordanië van patrick nederlof - WaarBenJij.nu

2ste,pels gescoord!

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg patrick

05 Mei 2013 | Jordanië, Petra

2 stempels gescoord!

Vandaag zijn we vertrokken vanuit het bedoeïenen kamp in jordanie om 7 uur s'ochtends!!!( vakantie?) ja, want anders zou je je tentje waarschijnlijk ook uitdrijven!!want de zon die doet het wel hier! Gisteren zijn we op jeepsafari door de wadi-rum woestijn geweest, helemaal te gek ,en super mooi, maar weet niet of onze nieren nog op hun juiste plek zitten! Ook nog bij een kampvuurtje naar de ondergaande zon gekeken! Onderweg nog een leuke armband gekocht ,die bedoeïenen hier snappen vrouwen tenminste met hun shoppie midden in de woestijn!
Terug naar vandaag, we zijn onderweg om 2 nieuwe stempels te scoren in ons paspoort nl ; 1 van Israël , en 1 van Egypte , die van Israël hadden we zo binnen waar we toch verwacht hadden ,het langst te moeten wachten, met hun strenge veiligheidseisen . Die van Egypte verliep iets stroever, wat een mannetjes daar zeg! , de een denkt nog interessanter te kunnen doen dan de ander! Maar ja ,na 1 1/2 uur wachten , en een ter plekke verzonnen haven uitreis belasting?! Te betalen, konden we verder reizen naar St. Katharina. Hier kwamen we na alle vertraging heel laat aan, dus toen zijn maar een paar enthousiastelingen, waaronder natuurlijk Patrick , de Moses berg opgeklauterd, ( daar staat 2 uur voor, maar kan dus ook in 1 1/2 uur, hebben de mannen bewezen!) om daar van de zonsondergang en het uitzicht te genieten! Gelukkig was het de moeite waard, veel mooie foto's als bewijs!
Morgen gaan we naar het St. Katharina klooster ,met de brandende bramenstruik, nu las ik gister in het boekje dat het een stekkie is , en niet eens het echte ding! , en waar moses ( matti /bff van Jezus tenminste zo heeft madelon het tegen mij verteld!) de 10 geboden zou hebben ontvangen!
We gaan het allemaal zien!
Volgende keer weer meer!