awesome!!!! - Reisverslag uit Tofino, Canada van patrick nederlof - WaarBenJij.nu awesome!!!! - Reisverslag uit Tofino, Canada van patrick nederlof - WaarBenJij.nu

awesome!!!!

Door: bianca

Blijf op de hoogte en volg patrick

24 Juli 2011 | Canada, Tofino

19-7 tot 23-7

Gelukkig hebben we de ferry va n 8.30 uur , zodat we redelijk bijtijds in Naniamo aankomen, en gelijk door kunnen naar Ucluelet .hebben nog steeds zo-zo weer, overdag ,tot een uur of 4 is het droog, maar vanaf dan begint het iedere dag te miezeren, dus sávonds een dorpje in of zo , is er niet bij! Toch nog geprobeerd, wie weet is dit het laatste wat valt, om wat te gaan eten, in het simpele, surfers dorp , en komen we toch in een leuke Tent terrecht, zo zie je maar , het was wel weer harder gaan regenen, maar toch een leuke avond gehad !!(en een hertje kwam onze camper ff checken op de camping!!)
De volgende dag naar Toffino, ook weer surfersparadise, veel van die gasten met hun broek op half 7 en stuk voor stuk erg chill!!!hier gaan we bij jamie’s de whale watch trip bespreken, zo gepiept, zolang je maar met je visa zwaait!!! Nog even wat rond gelopen, (snel gebeurt, want erg groot is het niet)
Vandaag is het dan zover……………….. om 12.15 uur worden we bij jamies vewacht, en worden in van die grote pakken gehesen, daaroverheen nog een charmante poncho, tja je moet er wat voor over hebben !!! dan aan boord van onze zodiac lekker snel!!! Na een 20 min varen, ging de boot iets zachter, en daar zagen we de sproeiers van de grijze walvissen !! het waren er 3!! Na een tijdje ronddobberren, zijn we naar zeeleeuwen afdeling gegaan, onderweg kwamen we nog papagaaiduikers tegen, en een zeeotter, en op de terugweg voeren we langs een eilandje waarop een bold eagle nest was, alleen kon het jonkie nog niet vliegen, het was te jong, en de ouders zaten een paar takken verder, heel stil, te stil naar ons idee, we dachten eerst dat ze opgezet waren voor de toeristen, maar ineens bewogen ze echt !! na nog een partijtje stunt varen keerden we terug in de haven van tofino, waar de meneer achter mij weer een beetje kleur kreeg, in het begin ging zijn fotocamera net zo snel als die van mij (lees Karin) , maar dat was al snel over bij hem!!!(eerlijkheid gebied te zeggen dat we een half uur voor vertrek allemaal een pilletje primatour hadden geslikt !!dus wat ons betreft kon die zodiac niet schuin, en hard genoeg !!!
Na de awesome tour, zijn we nog de schooner wandeling wezen maken in het pacific rim national park, harstikke mooi, door het regenwoud, dat uitkomt op het strand, waar de kids een beetje spelen met het water ,en wij het nog es hebben over die opgezette bold eagels, komt er ineens een ‘echte’voorbij vliegen, gelukkig heb ik de telelens erop zitten, dus heb ik er een stuk of 100 gemaakt !!en wat zijn ze mooi geworden!!
We zijn de volgende dag nog een trail wezen wandelen,in het p.r.n.p., ook weer erg mooi, alsof je in een grote botanische tuin loopt!! Hebben sávonds ,waarschijnlijk het laatste plekkie in een provincial camping, dat betekent een heel fraai plaatje, met een fikkie, midden in het bos !!
De volgende stop is Nanaimo, om de volgende dag over te steken naar vancouver, hellaas geen tijd meer voor victorria, maar we hebben hier al heel veel ander moois gezien op het eiland!!

Voor jennie, nog een paar foto’s erbij gedaan van die monsterlijk grote vrachtauto’s hier !!kan je bij mark mee scooren!!
Doei doei tot de volgende (en ik denk laatste ) keer !!!

• 24 Juli 2011 - 07:18

Jenny:

omwijs mooie foto,s hoor bianca,erg leuk om mee te kijken.En marc was heel blij met de foto,s.En kom nu maar terug want ik lijk wel weer de zus van wilders ha ha ha .Heel veel plezier in de laatste week.En doe maar een dubbele afspraak voor al de verhalen.
    groetjes jenny

• 24 Juli 2011 - 09:01

Annie K:

weer zo mooi verslag en prachtige foto,s dank je wel hoor vind het zo geweldig goed om jullie reis zo mee te kunnen volgen,het is hier zo koud en nat heb nu een winter trui aanen zo blijft het nog wel een week brrr
    wens jullie nog fijne weken toe
    lieve groet en het beste liefs annie

• 24 Juli 2011 - 10:33

Gwen:

Wat een super vakantie hebben jullie.
    Komen jullie nog wel terug? Hihi

• 24 Juli 2011 - 10:55

Josdianaenkevin:

weer een super dag voor jullie, wordt steeds aantrekkelijker om ook een keer tegaan, zeker met die poncho die heb je hier wel weer nodig ( alleen de gehele dag hier ) nou veel plezier in vancouver
    groetjes, josdianaenkevin

• 24 Juli 2011 - 12:25

Marjolein Breure:

Hoi family,

Wat ziet het er geweldig uit. Ik kan me nu al de enorme grijns van Bianca
    voorstellen als ik over een paar weken weer op de knipstoel zit en dat je jouw verhalen gaat vertellen.

Geniet nog van de laatste week!

Groetjes, Marjolein